În perioada 22-27 iulie 2024, doamnele profesor învățământ primar, Gabriela Slujitoru și profesor de limba franceză, Adriana Pătrașcu, cadre didactice ale Școlii Gimnaziale ”Tudor Arghezi”, Năvodari au participat la formarea profesională din cadrul proiectului Erasmus + 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130061, cu titlul Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom, la Florența, Italia. Cursul a fost organizat de Europass Teacher Academy, Florența, Italia.
Pe parcursul acestei mobilități, în Florența s-au desfășurat diverse activități având la bază strategii didactice de succes în lucrul cu copiii cu nevoi speciale , astfel încât să se poată dezvolta și laturile afective, emoționale , nu doar achizițiile de ordin cognitiv.
S-a pus accentul pe schimbul de idei și de bune practici, pe înțelegerea sistemului de incluziune din școlile diferitelor țări: Italia, România, Germania, Letonia, Polonia, participante la curs.
Activitățile de învățare propuse în cadrul mobilității din Florența au pus accentul pe formarea de competențe sociale, lingvistice, culturale, prin metode alternative de învățare.
Cadrelor implicate li s-a oferit șansa de a coopera și colabora cu profesori din alte țări, cu mai multă sau mai puțină experiență în incluziune , în lucrul cu elevii cu nevoi speciale și au avut posibilitatea de a-și lărgi orizontul cultural și științific prin varietatea strategiilor propuse și a lucrului în echipă.
Toate aceste activități s-au desfășurat într-o atmosferă de armonie, de dorința de a învăța unii de la ceilalți. S-au construit relații și în afara mediului școlar, s-a încurajat cooperarea interculturală și s-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză.